Дизайн

Дизайн як борщ

Днями готував свою коронну страву – куряче філе з кукурудзою, цибулею та морквою. Готується блюдо досить просто: нарізаємо цибулю кільцями, натираємо моркву. Далі – обсмажуємо цибулю на сковороді до появи золотистого кольору. Додаємо філе, порізане на дрібні шматочки. Солимо, перчимо до смаку. Коли філе майже готове – висипаємо кукурудзу, додаємо трохи майонезу та зернистої гірчиці. Тушкуємо ще хвилин 5, вимикаємо вогонь, даємо настоятися хвилин 15. Процес приготування наштовхнув на думку про те, що приготування їжі і дизайн мають дуже багато спільного. Чому стаття називається “Дизайн як борщ?” Тому, що думки з’явилися, коли я згадав про приготування борщу в гуртожитку, будучи студентом ДонНТУ.

Дизайн та борщ. Що спільного?

Якось на першому курсі я не поїхав як зазвичай на вихідні додому, а залишився сам в гуртожитку. Субота, робити особливо нічого, зайнявся прибиранням і приготуванням їжі. На перше захотілося приготувати розсольник. Але, як з’ясувалося в процесі, у мене не виявилося солоних огірків, але були свіжі. Прикинувши геніальними мізками першокурсника, я вирішив, що і так зійде.) Я настругав на терці свіжі огірки, замочив на пару хвилин в оцті та додав їх в уже майже готовий розсольник. Покопавшись ще в холодильнику, я виявив кукурудзу консервовану, а так як я дуже її люблю – вона теж стрімко опинилася в куаструлі з розсольником. Сусіди, які були присутні на загальній кухня трохи прозріли з того, що відбувається, але розсольник дійсно вийшов на славу!

Отже, чому ж я вирішив порівняти процес приготування їжі та дизайн? Все просто, коли вчишся готувати, то намагаєшся все робити по рецепту, ну або як мінімум – як мама вчила. Дизайн – аналогічно. Спочатку ти робиш так, як написано в книгах, на сайтах і т.д. Іноді результат вражає, іноді – не дуже. Чим більше готуєш, дизайниш – тим краще результат.

В процесі еволюції людини-кухаря або дизайнера ти починаєш додавати в блюдо/дизайн щось новеньке, своє. Або ж навпаки прибирати, на твій погляд, зайві інгредієнти. У випадку з курячим філе, описаного на початку – рідні та близькі називають це блюдо моїм фірмовим. Борщ зі свіжими огірками теж може претендувати на звання фірмового, але я не ризикую пропонувати його комусь ще.) Дизайн нічим не відрізняється від приготування своєї фірмового страви. Згодом, у кожного дизайнера з’являється свій фірмовий інгредієнт – за шрифтами, ілюстраціями та іншим дрібницям можна з легкістю здогадатися, хто робив цей проект.

Далеко не завжди, дотримуючись всіх правил дизайну, як і в приготуванні їжі, обов’язково вийде відмінний результат. Але, помінявши незначні деталі можна домогтися бажаного результату: підсолити, подперчіть, замінити один інгредієнт на інший і т.д. Такими навичками можна оволодіти тільки з досвідом, це стосується і дизайну і приготування борщу.

Смачного, ефективного дизайну!

Search